close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תוספות בנייה – איך זה באמת עובד?

מערכת שורשז שבט, תשפ02/02/2020

תוספות בניה הן חלק מהחיים של כולם. אבל צריך לדעת לעשות את זה נכון

תגיות:
כיום, רבים מכירים בחשיבות של נכסים פרטיים. המעבר מדירה אחת לדירה אחרת מסובך ודורש משאבים רבים, וכדי להימנע מהתהליך מעדיפים בעלי הדירות להוסיף תוספות
בנייה כדי להרחיב את ביתם; על הגג, הוספה של חדר חדש, מחסן, יחידת דיור נוספת ועוד. כל תוספת כזו תוכל לא רק לשפר פלאים את איכות החיים, אלא גם להגדיל את שווי הנכס.

תהליך הוספת תוספות בנייה
כל אחד מאתנו מעוניין לגור בסופו של דבר בבית הטוב ביותר שיענה על כל הצרכים. נשאלת השאלה, איך משיגים את המטרה? איך מוודאים שהבית שנעבור אליו בסופו של דבר יהיה הטוב ביותר עבורנו? תוספות בנייה הן אפשרות קיימת עבור מי שכבר עבר להתגורר בבית משלו, וכעת מעוניין להרחיב ולשנות את חלל המגורים. אבל כיצד עובד התהליך?
• קבלת היתרים – בשלב הראשון עליכם לקבל היתר מהוועדה המקומית, לביצוע התוספות. כאן עליכם להכין מסמכים רלוונטיים, ולעשות זאת תוך הקפדה על שקיפות מלאה ודיוק בפרטים.
• תכנון התוספות – כאן ייכנסו לתמונה אנשי המקצוע שיתחילו לתכנן יחד אתכם את בניית התוספות. כדי לוודא שהתוצאה שאתם שואפים לה תהיה מקסימלית, מומלץ להיעזר בחשמלאים, מהנדסים, אנשי אינסטלציה וכו'.
• מי מפקח על העבודה? – ובכן לא כולם נולדו אדריכלים. לכן, כדאי להיעזר באדריכלים מקצועיים שילוו אתכם לכל אורך התהליך, ויוודאו שהכל מתבצע על הצד הטוב ביותר ובהתאם לדרישות החוק.
השאלה הנוספת שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה בדיוק אתם רוצים להוסיף לדירה או לבית שלכם? מה אומרות התקנות הקבועות בחוק? באופן כללי, ניתן להוסיף תוספות בנייה כגון:
• מרפסת – לכל דירה ניתן להתקין מרפסת בשטח של 12 מ"ר לפחות, ללא קשר בזכויות הבנייה הקיימות או הקלות. הדבר נכון לגבי מרפסת פלדה או בטון ללא יוצא מהכלל.
• ממ"ד – מרחב מוגן לכל דירה, בגודל של 13 מ"ר ברוטו. זאת כמובן ללא תלות בזכויות הבנייה הקיימות.
• חדר נוסף על הגג – כיום, ניתן להוסיף חדר נוסף על גג הדירות בקומה האחרונה בבניין. מדובר בחדר בגודל של 40 מ"ר, ללא תלות בזכויות הבנייה הקיימות בבניין משותף.
• תוספת מחסן – בדרך כלל לא נדרשות זכויות בנייה עבור פרויקט בנייה של מחסנים.
• תוספת חדר – כשמדובר בתוספת של חדר, יש להשתמש בזכויות הבנייה עבורו במידה ומדובר בחדר שהינו שטח עיקרי, כלומר כזה שאכן ייעשה בו שימוש נרחב.

אבל למה שתסתבכו?
ההמלצה הטובה ביותר כדי לוודא שעבודת תוספות בנייה מתבצעת בצורה מקצועית ובהתאם לכל התקנים והדרישות, היא להיעזר למשרד תכנון אדריכלי שילווה אתכם החל משלב הרעיון ועד ליישומו. לאורך הדרך, יתגבשו כל הנתונים שייאספו מהשטח בכדי להגיע לתוצאות מדויקות בהתאם לרצונו של הלקוח. צרו קשר עוד היום וצרו לעצמכם את הבית שתמיד חלמתם עליו!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה